Facebook-színek

FaceBook csacskaságok

A Facebook szinte mindenki által használva van, de voltaképpen a Facebook, ami használ minket. *

Régebben a tévével kapcsolatban járta az a mondás:

„Nem a filmek elkészítésének költsége miatt vannak a reklámok közben, hanem a reklámokhoz keresnek némi filmet, ami odavonzza a nézőket.”

Ennek mintájára a Facebook valójában:

„Nem a Facebook ingyenes, és kell némi bevétel is neki ehhez, vagyis vannak reklámok, hanem a Facebook kereskedik az adatainkkal, és ehhez funkciókat biztosít, amikből kiderülnek az adataink,

Ezzel együtt már szinte mindenki használja. Mire?

  • Barátokkal való kapcsolattartás
  • Csoportok, osztályközösségek, táncórák bulletin boardja
  • Családok, benne akár nagymamák fényképalbuma
  • Hírekre való feliratkozás, mi történik a világban
  • MLM csoportok „ne kérdezz, csak legyél itt, és gratulálj” számlálója
  • És ehhez fogyasztjuk a hirdetéseket is, amiket elég jól lehet targetálni, csak nem mindig szabad (pl álláshirdetésnél nem szabad sem nemet, sem életkort állítani)

(Sorry minden igazi nyelvésztől a szenvedő kifejezésekért, direkt van, szenvedek én is tőle)

Van az úgy, hogy érdemes belehelyezkednünk abba, ami van. Nem mindig, nem mindenkinek, de ha valamit olyan sok ember használ, és akikkel mi jóban vagyunk, azok is használják, akik a mi kedves vevőink vagy szolgáltatásunk elfogadói lehetnének, a köröttünk lévő emberek majdnem 100 %-ban használják – nos akkor akár el is fogadhatjuk, és használjuk. Persze nem elfelejtve, hogy mit akar a Facebook, mit ad érte, és mit kér.